maanantai 31. tammikuuta 2011

Työtapaturma


Joskus suusta putkahtelee asioita, jotka ei käy aivojen kautta… Ja joskus käy niin, että joutuu neulomaan sanojensa seuraukset…


 


Jotain tuntematonta vauvamerinoa (50g=200m), ohje Kauneimmat lasten neuleet –lehdestä (alun perin Lanetin vauvamallistossa julkaistu). Menekki 145g (=580m), puikot  2 ja 2,5.


 


Asiakkaalle neuloin. Joskus syksyllä hän kävi kyselemässä mallia tulevan lapsenlapsen neuleasuun. Lanka hänellä oli ennestään. Minä ja minun suuri suuni! Tokaisin, että jos hän ei saa neuletta itse tehtyä niin kyllä minä… Ajattelin, että jos oikein kehun, kannustan, neuvon ja rohkaisen niin kyllähän täti asun valmiiksi neuloo! Nuttu valmistui kyllä, mutta housut tuotiin mulle neulottavaksi. Ei auttanut nikotella yhtään…muistin kyllä suurisuisen lupaukseni, vaikka mun periaatteena on, etten neulo tilaustöitä muista kuin omasta puodista ostetuista langoista… Nimitän tämän neuleen Työtapaturmaksi ja yritän oppia virheistäni eli pitää tästedes vähän pienempää suuta!


 


Kennoneule on nättiä, mutta armottoman hidasta:


 


Marttailtaan tein sukanvarsia ja vähän kantapäitäkin. Välityönä olen rentoutunut tikuttelemalla niitä valmiiksi:


 


Lanka: Gjestal Maija


Puikot: 3 (sekalaisia metalli- ja bambusukkapuikkoja)


Menekki 74g


 


Nämä sukat valmistuivat eilen Hesanreissulla. Kävin parissa lankatukussa tuhlaamassa kevätlankoihin ja kirjontajuttuihin. IhkuKarvis lupautui kuskiksi ja minä nautin matkasta täysillä neulomalla koko ajan mennen tullen! Kaiken lisäksi matka sujui ainakin pari tuntia sutjakkaammin, kun mun ei itse tarvinnut ajaa ja etsiä parkkipaikkoja.


 


Viime viikko ja viikonloppukin oli täynnä tapahtumaa ja kotona olin tosi vähän (ja senkin ajan yritin selviytyä suunsoiton aiheuttamasta työtapaturmasta). Tassu ei moisesta tykkää yhtään ja sillä olisikin hyviä juttuja kerrottavana miten hän kuluttaa aikaansa minun ollessani poissa…

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!